*
* *
Îmi
spunea: timpul ne străbate pe toți,
i-am
spus: chiar ne-a înlocuit.
Am
construit, apoi, o imagine despre maladii:
mostre
de timp necrozat. Surîdea, lîngă surîsul ei
țîșneau oboseli derutate, acum mă rog și simt cum
vin
mame și cer tot ce au născut și obiectele,
ca
niște fii tineri și corvîrșitor de vulnerabili, țintesc locul
din
biografia mea unde sînt cu totul neapărat,
rugăciunea mea, ca un șiș împlinit în limbaj,
atinge
morfemele pure ale morții
*
* *
Iar e
seară. Drumurile duc tot ca la Trakl, în Grodek.
Tributul imagistic pentru azi. Imaginea mea esențială rîde
în
vizorul unor demnitari de gudron. Demonul serii
stăruie pentru mine lîngă uși mate. Dimineața se adeverește
că
sînt imagini poiectate.
Să fac
un gest.
Unii
migrează în alte stări. Imaginile mate cu ușile
sînt
mai proaspete acolo. Dimineața deschid geamul,
unul
real, și constat satisfacția vecinului, văzîndu-mi fața extenuată.
O să-i
vorbesc și eu despre pungile lui de sub ochi, despre tusea lui seacă.
Ne
privim. Imaginile noastre, una cu alta, despre altceva vorbesc,
despre
un altceva cu crevase și cheaguri pe deasupra îngustei
noastre străzi, unde crește o puternică viețuitoare.
Despre
ea avem opinii asemănătoare. Amîndoi o producem, ea crește
pe sub
pungile lui de sub ochi, pe sub fața mea extenuată
*
* *
Și
timpul nu va mai dura, și se va despărți
de
sine, și va rămîne sinele său, și acolo se va urla
într-o
imagine mare,
acum,
el stă cu sinele său, ca o femeie care, în cele din urmă,
acceptă, stă cu sinele său încărcat de sîni
*
* *
E
foarte simplu: ești disperat, nu mai suporți
arătarea densă, opacitatea, tăcerea feroce, hrănindu-și fiul,
nimicitorul cu gura mută,
un fel
de înfloritoare disperare,
și
chemi, de exemplu, un vecin și
îl pui
să-ți povestească. Și vezi, în secvențele vieții lui
toți
sînt narativi cili vibratili, atacîndu-l, pofta lor, în mijlocul
fericirii cu care îți povestește moartea înaintînd în povestea lui
printre foarte firești întîmplări
*
* *
Obiectele, această hemoragie
din
venele fondului obscur,
împiedică vederea fețelor.
Am
putea fi materia unei priviri dezintegrate
*
* *
Iese
grămada, afară, în inepuizabilul muzeu
de
înjurături. Necroze și țesuturi vii, a vorbi despre ele,
a face
o punte spre țara în care limbajele s-au interiorizat
într-atît, încît fertile au devenit doar genele morții
*
* *
Ineficient ca îngerul Domnului dintr-o poetică vetustă
e
simțul meu neexersat al morții,
cînd
toate simțurile sînt plecate și rămîn găurit
ca o
pupă din care ce era de ieșit a plecat de mult,
îți
mulțumesc, Doamne, pentru simțul acesta precar, acum,
cînd
toate mamele stau deschise
să
primească morții ce nu vor învia
*
* *
Să fii
de o parte sau de alta a limbajului,
cînd
el este lucrul perfect, fără față și spate,
lucrul
absolut transparent, ce te poate elimina
dintr-o foarte simplă greșeală,
și
erorile, toate erorile revin ca veștile
despre
soldații plecați de foarte multă vreme,
despre
ei vin știri denaturate și mamele toate
simt
nevoi adînci să se reîntocmească,
iar
mama limbajului se dă bețivilor, drogaților, politicienilor,
marea
prostituată cu uterul sfîrtecat, dezarticulată
șiroind de interjecții
*
* *
Și
timpul nu va mai fi, nu va mai fi, va rămîne
doar
această propoziție și un cîmp mare, vorbirea ultimă
pe un
mare cîmp, vorbirea ultimă, străduindu-se,
vom
lucra, vom povesti despre ce a fost, ne vom odihni,
vom
lucra, spune Katia, precum Sonia din limbajul ultim,
vom
lucra, ne vom odihni
*
* *
Lumină
desfoliată, dezbrăcîndu-se, o femeie,
altădată, știa să profite de efectele acelei nudități,
fotonii risipiți, consumîndu-se printre puterile întunecate
ale
adolescenței, lumina de acum, în risipă, feminitățile ei
atrag
chipuri în care au obosit rosturile, fundamentala ei
feminitate
transformă timpul într-un culcuș, orice femeie e profundă
cînd
un bărbat îi vorbește despre adăpostul și avanpostul
morților din ea,
și cu
astfel de lucruri începe totul: cabrările, lenevia,
vitalitatea concentrată și
ampla
ei delăsare de după,
delăsarea apelor mari la capătul cărora
seriile și ritmurile se reiau, vitala lor nerăbdare.
Limbajele își ridică fețele
din
mîluri pentru alte răsărituri semantice
*
* *
În
masa comună, lumină antropofagă, mîncătoarea
noastră cea de toate zilele își face siesta,
argintul ei impur ne consumă
simțurile. Plăcerea și ispita dematerializării. Luxul
de a
ne lăsa mîncați de un mare nesațiu.
Amoralul estetism
de a
ne lăsa consumați de o impersonalitate laborioasă.
Corpul
ei
de
fotoni obosiți e doar corpul ei cu fotoni obosiți
*
* *
Dacă
mi-aș pune instinctele
pe o
creangă verde și ea s-ar carboniza,
aș fi
silit să constat o expansiune
a ceea
ce nu vreau neapărat să știu
că
sînt.
Dacă
mi-aș pune instinctele
pe o
creangă carbonizată și ea ar înverzi, înflori,
asta
înseamnă o înțelegere între automatul din mine
și un
alt fel de inconștiență,
în
fața căreia rațiunea pură și rațiunea practică
stau
și se socotesc |